Göcseji túra

2009.02.01.

Gondoltunk egy merészet és elmentünk túrázni a környező "hegyekre", amik valójában csak dombok, de azért magasak. Rutinos teljesítménytúrázókat kísértünk el a Csács-Nemesapáti-Nemeshetés-Bozsok útirányon, néhol térdig, máshol csak bokáig érő hóban. A domborzat miatt gyakorlatilag kétféle szakaszból állt az útunk: hegynek fel, völgynek le, csak a meredekségek különböztek. 25km-t tettünk meg, 4km/óra sebességgel, ami a mély hó miatt meglehetősen gyorsnak tűnt.

Az első szakasz a Csácsi-hegyre fel vezetett, egykoron aszfaltos, most friss havas, alatta jeges utakon, hegyi pincék között, majd beértünk az erdőbe és a túloldalon Nemesapáti mellett ereszkedtünk le, majd a falut elkerülve ismét felkapaszkodtunk egy meredek hegyoldalon, miről leérkezve a 76-os úton keltünk át és a Csácsi Arborétum mellett Nemeshetésnek vettük az irányt. A faluba beérkezve rátaláltunk a sárga kereszt jelzésű túristaúta, amin felmentünk az erdőn keresztül a Bozsoki-hegyre, végül leereszkedvén a faluba, hamarosan visszaértünk a kiindulópontra.

A kutyákkal maximálisan meg voltam elégedve. A havas, vadakban gazdag erdők ellenére nem okozott gondot nekik velünk tartani. Dzsinn és Angie ugyan egy-két helyen erős érdeklődést mutatott az utunkat keresztező vadcsapások iránt, de kis megfontolás után nem indult el rajtuk. Jack nyugodtan, kimérten gyalogolt előttünk kb. 20m-re, a csapat vezetőjeként, mint aki tudja, hogy elsődleges célunk a távolság legyőzése. Kicsit aggódtam, hogy a nagy hó és a távolság esetleg sok lesz neki, mert rövidebb séták után is eljátszotta a fáradt, idős kutyát, de félelmem alaptalan volt. Az utolsó szakaszon is ugyanolyan fitten, frissen gyalogolt, mint az elején és otthon sem tűnt fáradtnak, csak éhesnek.

A hó néhol térdig ért, az ebek gyakorlatilag úsztak és eveztek benne, ahol szerencsénk volt, ott régebbi keréknyomokban gyalogolhattunk, de nem mindenhol jelentett ez előnyt, mert volt, hogy csak apró repedést lehetett hallani, és egy szinttel lejjebb került a lábunk, sáros, hideg vízbe.

Úgy döntöttem - teljesítmény túra jellege miatt - , hogy nem cipelem magammal a tonnás fotós felszerelésemet, így öcsém kompakt gépét vittük, amivel készítettem is néhány képet, de a szép tájak ellenére most valóban a gyalogláson volt a hangsúly.

Megtekintve: 500

Megtekintve: 199

Megtekintve: 182

Megtekintve: 209

Összesen 16 kép tartozik a cikkhez.