Mixxx-túra, Szarvaskő

2008.09.12-14.

Sikerült csütörtökön kényelmesen hazautaznom a kollégiumból, Budapestről, így kipihenten vághattam neki Dzsinnel az újabb útnak az Északi-középhegység felé. Utunk első állomása Siófok volt, ahol egy kétlábú és három négylábú utassal bővültünk (Betti és Gréti, Gina, Jenny). Száguldottunk tovább az autópályán egészen Budapestig, ahol ismét újabb útitársak csatlakoztak hozzánk (Szilvi és Jázmin, Pumukli). Így már hat kutyával utaztunk az M3-ason Eger felé. Szeretek vezetni, ezt az autót meg főleg, a kétezres turbódízelt nem hatja meg sem a rakomány súlya, sem emelkedő, meggyőzően gyorsul, amikor csak kell. A nagy karosszéria stabilitást, kényelmet ad befelé, tekintélyt sugároz kifelé.

A szállást nem volt nehéz megtalálni, hiszen az egykori vasútállomás épületéről van szó, amelyet még tábla is jelez. Vonat nem sűrűn jár, napjában 4-5-ször. Szarvaskő egy kis falu Eger tíz kilométeres körzetében a Bükk hegyei között. Csendesnek annyira nem mondható, mert főút szeli ketté, de a környező hegyek szép látványt biztosítanak. Mi érkeztünk először, majdnem egyidőben a vonattal érkezőkkel, így a ház átvétele és a lerakodás után már indultam is vissza Egerbe a vasútállomásra a többiekért. Visszafelé úton majdnem tanúi (kis híján részesei) lettünk egy komoly balesetnek, mikor is egy idióta nekikezdett kocsisort előzni nem túl erős autójával és hiába jöttek szembe, úgy gondolta, ő akkor is csak megelőz még egy autót is. Csak a szembejövő és az előzött lélekjelenlétén múlott, hogy megúszták. Ha én lettem volna valamelyikük helyében (értsd egy gyenge elméjű az én és a velem utazók életével, testi épségével játszadozik), nem tudom mit tettem volna, de bennem lenne, hogy utána erednék, követném, amíg meg nem áll, és utána "elbeszélgetnék" vele.

Még egy útunk volt aznapra, mégegyszer vissza Egerbe egy bevásárlóközpontba. Annyi cuccot vettünk, amennyi bőven elég lenne egy kisebbfajta bolt induló készletének. Végülis 20-25 fő három napi fogyasztásáról van szó. Estére gond nélkül befutott mindenki, elfoglaltuk a házat, a fekhelyeket, a kutyák összeismerkedtek, a gazdik úgyszintén. Sok elsőmixtúrázó volt köztünk. Jó kis csapat gyűlt össze, de mindenki fáradt volt, ezért hamar elcsöndesültünk.

Másnap kényelmes délelőtti kezdéssel elindultunk meghódítani a Bükköt, legalábbis egy részét. 25 kutyával nem is akadt senki, aki útunkba állt volna. Felmásztunk hegycsúcsokra, leereszkedtünk völgyekre, bevetettük magunkat az erdő sűrűjébe és délutánra már otthon is voltunk. Játszottunk még egy frizbi-meccset, ahol jól elverték a fiúk a lányokat :) Vacsora utána a fotósok (voltunk vagy 6-an) vakuháborút indítottak egymás és a gyanútlan kívülállók ellen. Lettek érdekes (és egyszerű :P ) arcok.

Vasárnap a romok eltakarításával, szőrtelenítéssel, pakolással zajlott, a vonatosokat útjára indítottuk, majd mi is útnak indultunk hazafelé. Végig kellemes hűvös, friss időnk volt, hiába riogattak az időjárás jelentések esővel, csak a hazafelé út második felében kezdett el szemerkelni, majd a végére beindult.

Már várjuk a következő túrát, ami október közepén a Bakonyban lesz majd.

Teljes galéria: Mixxx-túra, Szarvaskő - 2008.09.12-14.